چطور raindigital ، raindigital شد؟

سلام. دوست داشتم بنویسم که چرا اسم raindigital رو انتخاب کردم. گفتم شاید شما هم بدتون بیاد ماجراش رو بدونید!

یک روز که داشتم از مدرسه به خانه میادم دیدم یک ماشینی جلوی در خونمون وایستاده و یک جعبه هایی رو ازش بیرون میارن. رفتم جلو و فهمیدم کامپیوتره! تو دلم گفتم: ایول! بالاخره رسید 71 بردیم تو خونه و دونه دونه جعبه هارو باز کردم و بردم تو اتاقم. با این که قبلا مونتاژ کردن کامپیوتر رو ندیده بودم ریختم سرش و به طرز معجزه آسایی کل کامپیوتر رو مونتاژ کردم.

اون اولا فقط بلد بودم فوتوشاپ کار کنم و بازی کنم. بازی هایی که می کردم محصول EA و Electronic Rain بود.اسم Digital Rain به نظر قشنگ رسید. همونطور که گفتم اون موقع هیچی بلد نبودم که این اسم رو توش بکار ببرم. نه برنامه نویسی، نه طراحی وب و نه خیلی چیزای دیگه.

این اسم DigitalRain همینطوری الکی(!) وجود داشت تا این که توی یه مهمونی، داییم بهم کتاب آموزش Front Page رو داد.منم شاد و خوشحال به هر زحمتی شده Front Page رو تهیه کردم و نشستم کتابو زیر و رو کردم و برای خودم یک سایت ساختم.[روز دومی که کامپیوتر خریده بودم، تویه یه قسمتی از راهنمای پارسا 99 نوشته شده بود که صفحات وب رو با Front Page طراحی می‌کنن. اون موقع حالیم نبود Front Page چیه]کلی روش کار کردم، کلی طرح زدم و بین اونها یکی رو انتخاب کردم که بهترین طرح شده بود.البته بگم که آماتور بود ولی یک نکته بسیار مهم رو توش رعایت کرده بودم. نکته ای که شاید الان بهش اهمیت نمیدم؛ مدت زمان لود شدن تک تک صفحات سایت کمتر از 20 ثانیه بود.

منم فقط 1 ماه سر publish page مونده بودم که چرا هرچی توش میزنم www.digitalrain.com این سایتو نمی‌سازه! بعدا فهمیدم که باید هوست و دامنه بخریم. یه 100 مگا بایت هوست خریدیم به قیمت 100 هزار تومن(بی انصاف).دقیقا همون روزی که دومین باید ثبت می‌شد، زنگ زدن گفتن آقا www.digitalrain.com ثبت شده(هنوزم ثبته). www.raindigital.com خوبه؟ منم قبول کردم. دومینو ثبت کردیم و سایتو آپ لود کردیم.4

توی اون مدتی که سایت فعالیت می‌کرد، ما هم ویژوال بیسیک یاد گرفتیم و این شد کاربرد دیگه اسم raindigital. فرت و فرت برنامه های ساده و پیچیده می نوشتیم (که طی انتخاب فایل‌سیستم ناشیانه همگی به رحمت خدا پیوستند). و اسمشو می زاشتم raindigital calendar, raindigital calculator, raindigital timer,… اینطوریا مثل Microsoft windows,Microsoft windows live writer,… بعد مدتی آمریکا با ایران مشکل پیدا کرد و سرور کانادایی ما به رحمت خدا پیوست.

اینجا ختم سایت ما بود ولی اسم raindigital هنوز زنده بود و هست و سایت وب آرشیو و گوگل هم آرشیوش کردند. یک نگاهی بندازید 4.

مطلب کوتاهی هم در باره رنگ بکگراند بگم که فرونت پیج یک سری تمپلت آماده داره که من از یکی از اونها خوشم اومد. بکگراندش یک شیب رنگ نسبتا کوچیک بود(1/6 مانیتور رو می گرفت) که از آبی کمرنگ به سفید بود. منم همین تمپلت رو با رنگ سبز  ساختم(#AAFF0A)

از شما هم دعوت می کنم که یه همچین مطالبی بنویسید؛ چطور اسم خودتون رو در دنیای مجازی انتخاب کردید؟

  1. #1 توسط سعید زارعیان در دسامبر 19, 2007 - 6:58 ب.ظ.

    سلام
    یادته اون قدیما تو میهن بلاگ یه وبلاگی به اسم سازماسافت تو دوستانت بود؟
    الان مام زدیم تو خط پی اچ پی…
    خوشحال میشم مکاتبه ای داشته باشیم تا از کمالاتت استفاده کنم..

  2. #2 توسط Amir Hosein MAHDAVI در مارس 4, 2008 - 11:29 ب.ظ.

    بابا خيلي باحالي!نمي دونستم انقدر خفني ببينم با فربد جونمون چيكار مي كني اااااااااييييييييييييييييشششششششششششششششششاااااااااااااااالللللللللللللللللللللللهههههههههههههههه كه ممممموووووووفففففففففقققققققققققبشي I LOVE YOU

پاسخی بگذارید

