ما هم آره… اوبنتویی شدیم!

سلام. بعد از مدتی طولانی توداری(!) و پنهان کاری بی دلیل خواستم فریاد بزنم اوبنتو دوست دارم…

گویا آی تی مارو اغفال کرد دیگه! سرعتش، برنامه هایی که نیاز داریم و از همون اول توش هست, یعنی موقعی که ویندوز نصب میکنی، همون اول باید 10 تا برنامه بریزی ولی اوبنتو تمام نیاز ها رو پیش بینی کرده حتی فتوشاپ هم داره(Gimp)! دیگه چی بهتر از این. تازه دسکتاپ افکت هم داره به چه زیبایی. اگر همچین افکت هایی رو تو ویندوز داشتیم مطمئن باشین هر 10 ثانیه یک بار کامپیوتر قفل می کرد.(برای ویندوز سنگینه چون بیچاره ها گند زدن تو کد ها رفته!)

میز کار های متفاوت داره. در حال عادی 2 تا و با دسکتاپ افکت 4 تا. منظورم از میز کار اینه که مثلا توی یک میز کار برنامه های مربوط به اینترنت رو باز میکنین، به یک میز کار دیگه میریم، انگار اوبنتو تازه راه افتاده منظورم اینه که هیچ پنجره ای رو باز نمیبینید، سوئیچ یوزر هم نیست؛ فقط یک کلیکه.توی میز کار دوم کار های گرافیکی میکنید توی میز کار سوم… اینطوری خیلی خلوته و اصلا هم گیج نمی شید. افتخار دادم و یک پوستر جالب ناک برای اوبنتو به اسم I love ubuntu درست کردم. هرکی هم کپی کنه فقط خودشو ضایع کرده(!) پس فکر های بد نکنین! البته من اعتماد دارم😉 بابا وردپرسی گفتن…!

چند تا اسکرین شات هم دارم که همرو فشرده کردم. :دی چون حوصله تک تک آپلود کردن و لینک دادن نداشتم.

اسکرین شات های اوبنتو با حجم 2 مگا بایت!

, ,

  1. #1 توسط جلال حسینی در اکتبر 12, 2007 - 9:54 ب.ظ.

    آقا چاکریم
    من میخام کارت گرافیکم رو تو ubuntu نصب کنم، driver شو از کجا بگیرم به نظرت؟:-؟ Nvidia Gforce

    بعضی مواقع نمیتونم راحت connect کنم، راه حلی هست؟

    اگه جوابی داشتی PM بهم بده چون آدرس اینجا رو شاید گم کنم

    مرسی🙂
    Y! : iranphponline

  2. #2 توسط سیاوش در اکتبر 13, 2007 - 11:26 ق.ظ.

    سلام اوبنوتویی شدنت رو تبریک میگم راستی نگفتی ورژن چندش رو نصب کردی؟(7.10)
    من می خوام ubuntu 7.10 رو نصب کنم ولی قبلش می خواستم بدونم آیا حتما باید کل هارد رو فرمت کنم؟(آخه کلی آهنگ و فیلم وچیزهای دیگه روش دارم) یه چیزهای خوندم (یادم نیست کجا بود؟) در مورد این که در نسخه جدید ubuntu7.10 خود سیستم عامل به صورت اتوماتیک می تونه روی فرمت فایل ویندوز(ntfs,fat32) هم بخونه هم بنویسه حالا با این اوصاف میشه اول درایو c,d رو که روشون ویندوز و برنامه ها رو ریختم فرمت کنم و لینوکس رو نصب کنم سپس بعد از نصب تمام آهنگها رو به درایوی که لینوکس رو روش نصب کردم منتقل کنم و بقیه هاردم رو به سیستم فایل لینوکس تبدیل کنم و دوباره فایلهایی رو که منتقل کرده بودم رو به جای قبلیش منتقل کنم راستش یه سوال دیگه هم داشتم می خواستم بدونم مودم شما چه مدلی هست وآیا راحت نصب شد؟مال من ads,usb هستش مدل corecess اگه فقط همین دو تا مشکل حل بشه(خوندن و نوشتن روی فرمت ntfs و شناختن قطعات سخت افزاری) یه سوال دیگه هم بود شما برنامه ها کودکها و کلا برنامه های مرتبط با اوبنوتو رو از نت گرفتید یا از روی سی دی نصب کردید؟(می بخشید دیگه زیاد شد)

  3. #3 توسط perullz در اکتبر 13, 2007 - 12:51 ب.ظ.

    😐

  4. #4 توسط شبستان در اکتبر 14, 2007 - 1:23 ب.ظ.

    ظاهرا اوبونتو رو در کنار ویندوز نصب کردی. چون همین الان داشتی windows live writer نصب میکردی!
    من خودم فقط اوبونتو دارم و سیستم دیگه ای ندارم. در ضمن منظورت چیه که در حالت عادی 2 تا بعد 4 تا! اگر روش رایت کلیک کنی و بری تو preferences تا 50 تا هم برات desktop میسازه!
    در ضمن 7.10 که هنوز نیامده. چرا مملکت رو سرشون رو کلاه میزاری؟!! ها؟!!!
    جلال حسینی: داریورهای کارت گرافیک هم که به راحتی پیدا میشه. اگه هما داشته باشی میتونی از رو هما نصب کنی. در غیر اینصورت از رو اینترنت بگیر.

  5. #5 توسط علی در مارس 11, 2008 - 11:24 ب.ظ.

    درور بر اوبنتو
    سیستم عامل به این کم حجمی و پر قدرتی نوبره :دی
    ویندوز میریزی فقط ۳ یا ۴ تا درایور واسه سختافزارات میخوای این ویستا هم که واقعا گند زده رفته کلا باید بندازیش سطل اشغال!
    امنیت اوبنتو عینهو کره! firestarter بریزی دیگه میشه یه غول واسه خودش.

پاسخی بگذارید

