گوگل پیجز این ابزار ناشناخته!

آن طور که من شاهد بودم، گوگل پیجز ابزاری ناشناخته در بین کاربران Google هست. ابزاری کارآمد ولی ناشناخته.

چه کار میکنه؟

امکان ایجاد بی نهایت صفحه،100 مگابایت فضای آپلود فایل،آژاکس بودن قسمت آپلود فایل،آپلود فایل به فایل(غیر همزمان) و بسیاری امکانات دیگر از جمله قابلیت های گوگل پیجز هستند.

ادیتورش چی؟

ادیتور مخصوص ویرایش html کار رو برای مبتدی ها هم آسون کرده. چندین قالب و لی اوت آماده برای صفحات شما، و سازگاری ادیتور با همه قالب ها از جمله امکانات ادیتور گوگل پیجز هست. گجت ها هم مثل خود گوگل پیجز مظلوم مانده اند! گجت ها هم مانند ویجت ها هستند ولی با انعطاف پذیری بالا.

گجت ها چین؟

ابتدا یه تعریف از گجت رو داشته باشیم:

کارگاه گجت سلام میکند Gadget به وسایل کوچک مکانیکی و یا الکترونیکی گفته میشود که اغلب اندازه ای کوچک دارند و دارای کاربرد زیاد و خاص در زندگی هستند.
به عبارت دیگر وسایلی که برای انجام کارها مفید و پرکاربرد هستند را Gadget می نامند.

اما گجت های گوگل پیجز یکم فرق دارن، چه فرقی؟گجت های گوگل پیجز طبیعتا مکانیکی یا الکترونیکی نیستند اونها مجازی اند و امکانات کوچکی رو برای استفاده در سایت فراهم می کنند. گجت ها انقدر زیادن که تقریبا هیچ کاری رو ناتمام نمیزارن. ساده ترین اونها یه rss ریدر هست که من با اون لینک های دلیشسم رو با اون توی گوگل پیجز بردم!

گجت ها رو هرجایی از سایت میشه گذاشت حتی توی هدر!! و تا نبینی ندانی که چقدر انعطاف پذیرن!

تا نخوری ندانی !

خلاصه بگم امکانات ریز و درشت این سرویس به شرط این که خوب دقت کنید و به هر گوشه تصویر نگاه کنید، رو نمیتونید بفهمید و توی یه مطلب جا نمیشه. مثلا قابلیت افکت های حرفه ای روی عکس و کراپ کردن عکس، یکی از قابلیت های مهم گوگل پیجز هست.
یک نمونه سایت که با گوگل پیجز درست شده، گالری عکس های برادرم صدرا ست:http://raindigital2007.googlepages.com/

ادامه(!):

نداشتن بنر تبلیغاتی-پهنای باند نا محدود-سرعت-100درصد آپتایم.

ادامه دارد….

  1. #1 توسط از هیچ تا هیچ در سپتامبر 12, 2007 - 6:12 ب.ظ.

    سلام
    یه سوال: میشه صفحات ساخته شده را به کامپیوتر شخصی منتقل کرد؟ منظورم بطور مشخص اینه: میتونم صفحاتی را که با گوگل پیج ساختم به کامپیوتر خودم منتقل کنم و بعد از آنجا به دامین شخصی خودم بفرستم؟

    جواب: صفحاتی که ساختید رو با مرورگر باز کنید و بع اون رو سیو کنید. بعد میتونید اون رو به هاست شخصی خودتون منتقل کنید.

  2. #2 توسط مجازاتگر در سپتامبر 13, 2007 - 1:47 ق.ظ.

    سرعت عمل شما تحسين برانگيز است، فكر نمي‌كردم به اين زودي مطلب را آماده كنيد، فكر مي‌كنم من كمترين وقت براي وبلاگ نويسي را دارم. واقعاً مطلب كامل و مفيدي بود. لطفاً ذكير كنيد كه اين هاشست هم بين تمام هاستهاي رايگان و غيررايگان بالاترين سرعت را داراست و همچنين پهناي باندي ندارد. اينها هم خصوصيات قابل توجهي هستند.
    موفق و پايدار باشيد.

    جواب: اوه یادم نبود. الان میزارمشون. :d

  3. #3 توسط khak313 در سپتامبر 13, 2007 - 7:27 ق.ظ.

    سلام
    خوب بود
    فیدتون هم داره می ترکونه(دست دکتر ندرده)
    تشکر

    یا علی

  4. #4 توسط soboone در سپتامبر 13, 2007 - 8:34 ق.ظ.

    قبلاً هم بهت سر زده بودم خوب می نویسی من هم لینکت کردم

  5. #5 توسط فلفل در سپتامبر 13, 2007 - 11:21 ق.ظ.

    راه رسیدن بهش هم یاد بدی ممنون میشم

    جواب: برای داشتنش کافیه یه حساب جیمیل داشته باشی. و صد البته دعوتنامه ای. اگر خواستی بگو.

  6. #6 توسط محمدحسن در سپتامبر 16, 2007 - 4:22 ق.ظ.

    سلام
    با نظرت راجع به کوچ به ورد پرس موافقم.
    این میهن بلاگ واقعا «میهن» بلاگه (؟!)
    تا چند وقت وبلاگمو بسته بود. تازه با ورژن جدید هم نمیشد وارد بخش مدیریت شد. سرویس جالبی نداره.
    یه سوال هم ازت داشتم. میدونی چجوری میشه تو فضای گوگل پیجز پوشه ساخت؟

    جواب: نمیشه یا این که نمیدونم چطوری میشه!:)

  7. #7 توسط محراب در سپتامبر 18, 2007 - 1:50 ق.ظ.

    این ت خوشنویسی شده منظرت چی بود؟ اونی که تو سایدبار بالای وردپرس فارسیه منظورته؟

  8. #8 توسط محراب در سپتامبر 18, 2007 - 2:12 ق.ظ.

    آهان، الان فهمیدم. منظورت اونیه که تو عکسه. درسته؟
    اون اکستنشن توییتر فارسیه(اسمشم هست توییت)

  9. #9 توسط گوگلين در سپتامبر 20, 2007 - 2:13 ب.ظ.

  10. #10 توسط جاويد در اکتبر 9, 2007 - 10:42 ق.ظ.

    مطلب جالب و مفيدي نوشتيد.
    من هم زماني از اين گوگل پيج استفاده كردم ، البته فقط براي تست.
    يه مشكل كوچولو كه داره اينه كه آدرست ميشه آدرس ايميلت و خيلي از آدرس هاي ايميل تو جيميل دات «.» دارن و اونم مياد تو آدرس ! كه به نظر من خيلي خوب نيست😀
    و طبق معمول www – alias نداره ! همه هم كه عادت به Shortcut Key ها دارن و كنترل اينتر هم محبوب ترين….
    نتيجه : 404

  11. #11 توسط reza در اوت 13, 2008 - 3:39 ق.ظ.

    سلام.
    من یه اکانت گوگل و جی میل دارم.
    من می خواستم از گوگول پیجز استفاده کنم ولی انگار دیگه اکانت جدید نمی ده و اینو تو همون صفحه ی اول و گفتخ فقط در حال گسترش کیفیت اونه
    آیا این درسته؟
    آیا با دعوت نامه میشه از این سرویس استفاده کرد؟
    اگه میشه شما می تونید برای من بفرستید؟

  1. بازی وبلاگی-مخصوص بیماران گوگلی « نوشته های گاه و بی گاه raindigital
  2. Google Phone-بازی بیماران گوگولی! « شبستان
  3. بازي وبلاگي: بيماران گوگلي « مجازاتگر :: Punisher ::
  4. وبلاگ رسانه | 10 ابزار کاربردی گوگل که باید بشناسید
  5. گوگل سایتز، جایگزین گوگل پیجز « نوشته‌های گاه و بی‌گاه raindigital

پاسخی بگذارید

